Loading...

مفهوم پایداری

لحظه‌ای به اطراف خود نگاه کنید، همه چیز، لباس‌های شما، تمام وسایلی که می‌بینید، اجزای ساختمان و غذایی که می‌خورید همه از طبیعت تامین شده‌اند.

مفهوم “پایداری” بر اساس این اصل ساده استوار است: هر چیزی که برای ادامه حیات و رفاه ما مورد نیاز است، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طبیعت تامین می‌شود. “پایداری”یعنی ایجاد و ثابت نگه داشتن شرایط، به نحوی که انسان‌ها و محیط طبیعی هماهنگ با یکدیگر بتوانند ادامه حیات بدهند، تا نسل‌های کنونی و آتی نیز حفظ و حمایت شوند.

برای درک بهتر مفهوم و انواع پایداری بوکلت “پایداری به چه مفهوم است؟” را می‌توانید دانلود کنید.

  • بزرگسالان با هر نقش و فعالیتی
  •  دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان
  •  چرا به موضوع پایداری باید اهمیت دهیم؟
  •  تعریف پایداری
  • ابعاد مختلف پایداری با مثال‌های مرتبط
  •  در راستای رسیدن به جامعه‌ای پایدار چه کار می‌توانیم بکنیم؟

خانم نگار قدیمی

دانلود کنید

چه کسانی می‌توانند اولین قدم را در راستای پایداری بردارند؟

همه ما در هر جایگاه و با هر فعالیتی که در جامعه داریم می‌توانیم در ایجاد جامعه‌ای پایدار نقش داشته باشیم.

در محیط تجاری، مدیران ارشد با معرفی کسب و کار پایدار به عنوان نگرشی نو و آغاز روش‌های کاری جدید، در مراکز دولتی، کارکنان دولت با سیاست گذاری‌های دور اندیشانه در راستای پایداری، در مراکز آموزشی، مدرسین با آموزش پایداری، سازمان‌های غیر دولتی با راه انداختن پروژه‌های پایداری و درمنازل، همه شهروندان با انتخاب و مصرف مسئولانه، همگی می‌توانیم قدم‌های اولیه برای رسیدن به جامعه‌ای پایدار را برداریم.

شاید دلیل اینکه امروز با چنین حجم زیادی از مسایل روبرو هستیم این بوده است که همیشه منتظر بوده‌ایم تا شخص دیگری کاری بکند و باور نداریم که من و شما باید اولین قدم‌ها را برداریم.

واقعیت این است که ما خودمان و توانایی‌هایمان را دست کم می‌گیریم. این در حالی است که بسیاری از حرکت‌های موفق در راستای پایداری توسط یک فرد آغاز شده‌اند.

اگر کنجکاو هستید! بوکلت ها را مطالعه و سایرین را از وجود این منابع آگاه کنید.